شمارهی 240 مجلهی نمایش، ویژهی شهریورماه 1398
فهرست
ابتدای سخن/ هرمنوتیک معنوی و ادراک ذات تئاتر/ نصرالله قادری
نیم نگاه
گفت و گو:
گفت و گو با دکتر سهیلا نجم/ معلمی میراث خانوادگی ام بود.../ رضا آشفته
نگاه ویژه:
نمایش در پژوهش/ چگونه از نمایش برای اهداف پژوهشی استفاده می کنند؟/ نوشته اونیکا هنری آبتین جاوید
چرا پرفورمنس به عنوان پژوهش مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد؟/ ویلیام وی لوییز ، نیکی تولک/سمیه یعقوبی
بررسی و شناخت محورهای انطباق در مطالعه تطبیقی/با نظر به پژوهش در حوزه طراحی صحنه/ مصطفا مرادیان
گفتوگو با صادق رشیدی/ پژوهشگر باید صاحب فکر و ایده باشد/ مرجان سمندری
نقد تئاتر:
نقد نمایش «مضحکه باد سوار»/ تلفیق، ترکیب، ابداع/ عبدالرضا فریدزاده
نقد نمایش «جنایات و مکافات»/ در مسلخ وجدان/دکتر شهرام خرازی ها
نقد نمایش « فرشته تاریخ»/ ایجاد وقفه دریک نمایش دراماتیک/ هومن نجفیان
نقد نمایش «بانوی آوازخوان»/عشق و نفرتی ویرانگر یا ندانستگی های وارد بر انسان/ رضا آشفته
یادداشتی بر بانوی آوازخوان/ منصور خلج
هیاهوی بسیار برای هیچ/ یک مورد عجیب/ دکتر غلامحسین دولتآبادی
برگی از گذشته/ اجرایی خوب، چرا با اثری کهنه؟/ همایون علی آبادی
اسماعیل مهرتاش، پایه گذار نخستین دانشکدهی غیردولتی تئاتر ایران/ پیمان شیخی
مقاله
معرفی یک نمایشنامهنویس/ اونوره دو بالزاک/ منصور خلج
تئاتر سنتی هند/ کَتَک و بهاراتاناتیام/ آبتین جاوید
تئاتر روایت داستان نیست/ هولگر سایم/ یاسمن طالبی
وضعیت مبتلابه و چشمانداز آرمانی تئاتر خصوصی در ایران/ آرزو برادرانابراهیمی
نکوداشت
مروری کوتاه بر فعالیتهای هنری دکتر یعقوب آژند
گفتوگو با دکتر یعقوب آژند / خودنمایی و جلوه فروشی در پژوهش معنا ندارد.../ مرجان سمندری
کتابگذاری: تازه های انتشارات