در حال بارگذاری ...
...

شماره272-276

ماهنامه نمایش-ویژه نامه دراماتورژی

شماره272-276

ماهنامه نمایش-ویژه نامه دراماتورژی

شماره۲۷۲-۲۷۶ مجله نمایش در قالب ویژه‏‌نامه با موضوع «دراماتورژی» همراه با مصاحبه‏ اختصاصی با افرادی مطرح در حوزه دراماتورژی در جهان و واکاوی این موضوع است.

شماره272-276 مجله نمایش در قالب ویژه‏‌نامه با موضوع «دراماتورژی» همراه با مصاحبه‏ اختصاصی با افرادی مطرح در حوزه دراماتورژی در جهان و واکاوی این موضوع است.

این ویژه‌‏نامه دربردارنده‏ مصاحبه‏ اختصاصی با افرادی مطرح در حوزه دراماتورژی در جهان و نیز مطالب تألیفی و ترجمه ‏شده دیگری است که دراماتورژی را از چشم‏‌اندازهای میان‌‏رشته‏‌ای مورد واکاوی قرار می‌‏دهند. با توجه به اهمیت دراماتورژی و فقدان منابع کافی در این زمینه به زبان فارسی امید است هنرمندان، دانشجویان و علاقه ‏مندان به تئاتر، به‌ویژه علاقه‏ مندان به رویکردهای نوین به تئاتر و اجرا بتوانند پاسخ بسیاری از پرسش ‏های خود را در این ویژه ‏نامه بیابند.

برخی از موضوعات بررسی‌شده در این ویژه‏‌نامه عبارت‌اند از «دراماتورژی و آرشیو»، «دراماتورژی در اجراهای دیجیتال و رسانه‌‏های نوین»، «میدیاتورژی»، «دراماتورژی در تئاتر ابداعی»، «دراماتورژی تئاتر کامیونیتی»، «نمایشنامه‌‏نویس/ دراماتورژ، بازیگر/ اجراگر/ دراماتورژ»، «دراماتورژی و فیلم»، «دراماتورژی در تئاتر مستند» و «دراماتورژی در تئاتر پست‌‏دراماتیک».

هدف از انتشار مجله در قالب ویژه‌‏نامه موضوعی، جبران وقفه ایجادشده در انتشار این مجله از یک‌سو و کاربردی کردن مطالب مجله برای دانشجویان، هنرمندان و علاقه‌‏مندان به تئاتر و اجرا از سوی دیگر است.