بازنشر گفتوگو با بانو پری صابری
تئاتر را روی پیشانی من نوشتهاند
به مناسبت درگذشت زنده یاد پری صابری، گفت و گوی انجام شده با وی در شماره ۲۳۹ ماهنامه نمایش (مردادماه ۹۸) باز نشر می شود. روحش شاد و قرین رحمت الهی.
به مناسبت درگذشت زنده یاد پری صابری، گفت و گوی انجام شده با وی در شماره ۲۳۹ ماهنامه نمایش (مردادماه ۹۸) باز نشر می شود. روحش شاد و قرین رحمت الهی.
از بدایت امر رویه ماهنامه نمایش در مباحث تئاتری براساس دیالوگ بوده است و در این راه هیچ حذف یا گروهگرایی و محدودیتی و... مورد توجه نبوده است؛ مکتوب ماهنامه این مدعا را اثبات میکند. چه بسیار که موافق دیالوگ نبودند و تن به این کار ندادند، ترجیح میدادند متکلمالوحده باشند و ...
افسر اسدی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ۲۷دیماه سال۱۳۳۶ در میانه بهدنیا آمد.
خیلی کوچک بود که با تشویقهای پدرش به کارهای هنری علاقهمند شد و در این زمینه هم کار کرد. او معتقد است: «یک بخش از هر هنری استعداد ذاتی است و بخش دیگر آن پرورش و آموزش آن است». از همین رو با توجه به استعداد و علاقهای که به این هنر داشت در دانشگاه هم به تحصیل در رشته تئاتر پرداخت. ...
در زمانی که «تئاتر بیچیز» محدود به شیوههای خود میشد، سایر تئاترها بر روی عناصر مختلف دیگری تاکید میکردند مثل استفاده از وسایل الکترونیکی که تئاتر بیچیز سعی میکرد بر آنها غلبه کند. امروزه به نظر میرسد زندگی در «عصر الکترونیک» تئاتر را هم به استفاده از ترفندهای ...
پری صـابری در عرصه تئاتر ایران نامی آشناست. او تئاتر را در مکتب «تانیا بالاشوا» در سالهای ۸-۱۹۵۵ آموخت. خودش میگوید: «نمیدانم من تئاتر را انتخاب کردهام یا تئاتر من را انتخاب کرده است ولی معتقدم هر آدمی در دنیا برای کاری ساخته شده است و انگار تئاتر روی پیشانی من نوشته شده ...
مرجان سمندری مهدی ثانی، اول پاییز ۱۳۲۴ در محلهی چهار سوق کهنهی کرمان به دنیا ...
مقدمه بهار بود و آسمان گریه میکرد که به دیدارش رفتیم. من، خانم مرجان سمندری و خانم ...
محمدرضا امیرخانی، زاده سال ۱۳۴۲، بازیگر و نمایشنامهنویس تئاتر، سینما و تلویزیون، اهل یزد است. او پس از تحصیلات مقدماتی در یزد، دوره کارشناسی مدیریت دولتی را در دانشگاه پیام نور تفت به پایان برد اما با توجه به استعداد و علاقهای که از کودکی در زمینه هنرهای نمایشی در خود ...
مرجان سمندری- کاربرد، اهمیت و نقش «دراماتورژ» در تئاتر ایران نامشخص و گنگ و حتی ناشناخته است به طوری که متأسفانه هنوز برای ما، مرز بین فعالیتکارگردان و دراماتورژ روشن نیست. پس بیدلیل نیست که میبینیم در تئاتر ما «دراماتورژ» جایگاهی ندارد، درحالیکه در تئاتر امروز جهان ...