در حال بارگذاری ...
  • سابقه‌ی انتشار مجله‌ی «نمایش» پس از انقلاب اسلامی به مهر سال 63 بازمی‌گردد که مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انتشار آن اقدام نمود. پس از انتشار چهار شماره از این مجله متأسفانه مشکلات و کمبود امکانات لازم برای تداوم انتشار مرتب و ماهانه آن باعث شد که «ماهنامه‌ی نمایش» به گاهنامه مبدل شود. مجله‌ی نمایش در آن زمان به مناسبت‌هایی از جمله برگزاری جشنواره‌ی سراسری تئاتر فجر اختصاص داشت و بنا به اقتضای انتشار، نام ویژه‌نامه به خود می‌گرفت.

    در سال‌های بعد روند انتشار ماهنامه‌ی «نمایش» به صورت منظم دنبال شد و این مجله به صورت ماهنامه و دوماهنامه (در برخی از سال‌ها) به طور مداوم و مستمر منتشر شد. ماهنامه‌ی «نمایش» از سال 1384 تا 1386 به سردبیری مهرداد رایانی‌مخصوص و از 1386 تا اردیبهشت 1389 به سردبیری محمدحسین ناصربخت و از خرداد 89 تا بهمن ماه 1400 به سردبیری نصرالله قادری به صورت ماهانه و دوماهنامه ادامه پیدا کرد. در ادامه شماره اسفند 1400 و فروردین 1401 به سردبیری مهدی کاموس منتشر شد و بعد از آن (سال های 1401 و 1402) سه عنوان نشریه به صورت دو فصلنامه به سردبیری نرگس یزدی منتشر شد. از خردادماه  1403 نیز این مسئولیت بر عهده سید جواد روشن می باشد.

    مجله‌ی تخصصی «نمایش» شامل بخش‌های مختلفی  از جمله: پرونده ویژه، درام نویس، گزارش رویدادهای تئاتر، نقد نمایش‌های روی صحنه، مقاله، گفت‌وگو، یادداشت و... در هر شماره می‌شود.  تاکنون 283 شماره از این مجله منتشر شده است.

    صاحب امتیاز: انجمن هنرهای نمایشی
    مدیر مسئول: حمید نیلی
    سردبیر: سیدجواد روشن
    معاون سردبیر: مهدی نصیری
    دبیرتحریریه: سعید محبی
    مدیر اجرایی:‌ مرجان سمندری