معرفی نمایشنامهنویس اونوره دو بالزاک (1850ـ1799) منصور خلج انوره دو بالزاک، داستانسرا و نمایشنامهنویس ...
ابتدای سخن هرمنوتیک معنوی و ادراک ذات تئاتر نصرالله قادری عیسی ناصری که در جلجتا به چلیپا کشیده شد، میفرماید: «نمیارزد ...
هیاهو بسیار برای هیچیک مورد عجیب غلامحسین دولتآبادی در حالی که در دههی اخیر ترجمهی متون نمایشی خارجی در ...
شمارهی 240 مجلهی نمایش، ویژهی شهریورماه 1398 فهرست ابتدای سخن/ هرمنوتیک معنوی و ادراک ذات تئاتر/ نصرالله ...
گفتوگو با بانو افسر اسدی همه چیز کمکم رنگ باخت خیلی کوچک بود که با تشویقهای پدرش به کارهای هنری علاقهمند شد و در این زمینه هم کار کرد. او معتقد است: «یک بخش از هر هنری استعداد ذاتی است و بخش دیگر آن پرورش و آموزش ...
گفتوگو با دکتر محمودرضا رحیمی نبود فلسفه در تئاتر در زمانی که «تئاتر بیچیز» محدود به شیوههای خود میشد، سایر تئاترها بر روی عناصر مختلف دیگری تاکید میکردند مثل استفاده از وسایل الکترونیکی که تئاتر بیچیز ...
پشت پرده تئاتر؛ چگونه رسانههای دیجیتال موجب تغییر شکل تئاتر میشوند؟ مدیر پژوهش: کاریج تامپسون، دیانا ولیامسون محقق: جسیکا لئین اسمیت
گفتوگو با پری صابری تئاتر را روی پیشانی من نوشتهاند پری صـابری در عرصه تئاتر ایران نامی آشناست. او تئاتر را در مکتب «تانیا بالاشوا» در سالهای ۸-۱۹۵۵ آموخت. خودش میگوید: «نمیدانم من تئاتر را انتخاب کردهام یا تئاتر من ...
برای بانو پری صابری پری زادی در باغ عرفان! نصرالله قادری- هوا گرم بود. گرمتر از گرما. و ما از قبل وعده گرفتهبودیم که به دیدارش برویم. در تمام مسیر دلم آرام و قرار نداشت. انگار خبر ناگواری در راه است. وقتی قرار ...
شمارهی 239 مجلهی نمایش، ویژهی مردادماه 1398 فهرست یادداشت مدیرمسئول/ شهرام کرمی ابتدای سخن/ تئاتر و تعقل ...
گفتوگو با استاد مهدی ثانی تابلویی شگفت از رنجها و شادیها مرجان سمندری مهدی ثانی، اول پاییز ۱۳۲۴ در محلهی چهار سوق کهنهی کرمان به دنیا ...