شمارهی 242 مجلهی نمایش، ویژهی آبانماه 1398
فهرست:
ابتدای سخن/ تئاتر و ایستادن روی میدان مین!/ نصرالله قادری
توسعه تئاتر در مدار خبر
نیم نگاه / محبوبه صادقی
گزارش برگزاری سه نشست نخست "سه شنبه های پژوهشی تئاتر"/ سه شنبه های پژوهشی تئاتر/ سید جواد روشن
گفت و گو:
گفت و گو با حمیدرضا نعیمی/ گپ و گفتی میان دو فنجان چای/ نصرالله قادری
نگاه ویژه: نمایشنامه نویس
نوشتن/ دکتر غلامحسین دولتآبادی
نمایش ِ دینی مشهد در یک مکث/ نمایش های دینی چهاردهه از دیدگاه نمایشنامه نویس/ سعید تشکری
روایت فراموش شدگان/ رضا گشتاسب
کهن جامه خویش/ علی رضایی
مواد لازم برای نمایشنامه نویس شدن/ نینا موریسن / معین محب علیان
چرا نان نمایشنامه هنوز سر سفرهی ما نیامده است؟!/ لیلی عاج
نمایشنامه نویسان باید مزایا و منافع آموزش دادن را بدانند/ فین کندی/ سمیه یعقوبی
نمایشنامهنویس، خلاقیت و جامعه: بازگشایی «برای بازگشت از عدم» اثری از سوونی اودودو/ کینگ آکان نائما ایو/ آبتین جاوید
اهمیتِ ناکامی: چرا نمایشنامه نویس باید با عدم استقبال مواجه شود/ استیو واترز/ پگاه صمدزاده
گفت و گو با دیرده کیناهان / نمایشنامه نویس شدن شبیه چه چیزی است؟/ رکسانا طالبی
گفتوگو با ابوتراب خسروی / نوشتن حق هرکسی است که بخواهد بنویسد/ مرجان سمندری
نقد تئاتر:
نقد نمایش"رگ"/ یادآوری حماسه ی بزرگ گروهی کوچک /عبدالرضا فریدزاده
نقد نمایش "مغازه خودکشی"/شوکران شیرین /دکتر شهرام خرازی ها
نقد نمایش " کریملوژی"/ مواجهه خلاقانه کارگردان با اشیاء/ هومن نجفیان
دربارهٔ نمایش "لانچر پنج"/ بارور ساختن باورهای روشنابخش یا پرهیز از خشونت/ رضا آشفته
یادداشتی بر نمایش "مرغ دریایی من"/ به مناسبت اجرای مرغ دریایی من/ منصور خلج
نقد نمایش "حال همه ما خوب است"/ حال همه ما خوب است/ داود خیری
برگی از گذشته/ نقدی بر نمایش شلویک در جنگ جهانی دوم/ هوشنگ حسامی
معزدیوان فکری، هنرمند موثر در ایجاد تئاتر مدرن ایران/ پیمان شیخی
مقاله
معرفی یک نمایشنامه نویس/ معرفی جیسون میلر/ حامد صحت
نکوداشت
مروری کوتاه بر فعالیت های پروفسور احمد کامیابی مسک، دکتر دِتا
یادداشت/ نقشی از مهر.../ دکتر مصطفی مختاباد
یادداشت/از اینجا تا به بیرجند سه گُداره!/ ناصر حبیبیان
گفتگو با پروفسور احمد کامیابی مسک، دکتر دِتا/ در جستجوی دوست!/ مرجان سمندری
کتابگذاری: تازه های انتشارات