فراخوان نخستین جایزه پژوهش سال تئاتر ایران منتشر شد نخستین دوره جایزه پژوهش سال تئاتر ایران، همزمان با هفته پژوهش در نیمه دوم آذرماه امسال برگزار میشود.
فراخوان نخستین جایزه پژوهش سال تئاتر ایران منتشر شد نخستین دوره جایزه پژوهش سال تئاتر ایران، همزمان با هفته پژوهش در نیمه دوم آذرماه امسال برگزار میشود.
شمارهی ۲۴۵ ماهنامهی نمایش، ویژهی بهمنماه ۱۳۹۸ فهرست ابتدای سخن/ خواندن نمایشنامه برای معرفی و تولید/ مهدی ...
شمارهی ۲۴۴ ماهنامهی نمایش، ویژهی دیماه ۱۳۹۸ فهرست ابتدای سخن/ «جهان خاص» تئاتر و تلقین!/ نصرالله قادری
شمارهی ۲۴۳ ماهنامهی نمایش، آذرماه ۱۳۹۸ فهرست ابتدای سخن/ حقیقت تئاتر دشوار است!/ نصرالله قادری توسعه تئاتر در ...
شمارهی 242 مجلهی نمایش، ویژهی آبانماه 1398 فهرست: ابتدای سخن/ تئاتر و ایستادن روی میدان مین!/ نصرالله قادری
شمارهی 241 مجلهی نمایش، مهرماه 1398 فهرست ابتدای سخن /دیالوگ و جدل منطقی در گیتی تئاتر/ نصرالله قادری
از رنجی که میبردم آراز بارسقیان- اگر یکی از من بپرسد چرا سالها به خودت رنجِ ترجمه بهترین آثار معاصر نمایشی جهان را دادی؟ مسلماً جز یک سری جوابهای بیسروته شخصی، پاسخی ندارم که ...
گفتوگو با دکتر غلامحسین دولت آبادی دراماتورژ مغز متفکر تئاتر است! مرجان سمندری- کاربرد، اهمیت و نقش «دراماتورژ» در تئاتر ایران نامشخص و گنگ و حتی ناشناخته است به طوری که متأسفانه هنوز برای ما، مرز بین فعالیتکارگردان و دراماتورژ ...
شمارهی 237 مجلهی نمایش، خرداد 1398 فهرست یادداشت مدیرمسئول/ تئاتر، میراث شکوهمند انسانی/ شهرام کرمی
گفتوگو با استاد منصور خلج در فقر منبع به سر میبردیم مرجان سمندری- سال ۱۳۲۹ در تهران متولد شد و از سن ۶ سالگی تا مقطع دیپلم در کرمانشاه زندگی کرد. در سال ۱۳۵۰ در دانشکده هنرهای زیبا پذیرفتهشد و تحصیلاتش را تا پایه ...
گفتوگو با دکتر مهرداد رایانیمخصوص واژه «روایت» در ادبیات دراماتیک، جعلی است! بنیادیترین عنصر داستان، روایت است. روایت به مفهوم بازگویی پیدرپی رخداد، کاشف توالی، تسلسل و زنجیرهوار بودن گفتاری است که راوی آن را بازگو میکند. واضح ...
گفتوگو با مجید جعفری کار ما بازنشستگی ندارد! خیلی کوچک بود که تماشاگر تعزیه شد و هر روز برای دیدن این نمایش جادویی میرفت تا اینکه یک روز به جای یکی از دو طفلان مسلم وارد میدان شد... از آن روز همه چیز برای او شروع ...