شمارهی ۲۴۴ ماهنامهی نمایش، ویژهی دیماه ۱۳۹۸
فهرست
ابتدای سخن/ «جهان خاص» تئاتر و تلقین!/ نصرالله قادری
توسعه تئاتر در مدار خبر
مروری برفعالیت های نصرت الله کریمی...
گزارش نشست تخصصی "حقوق مادی و معنوی مترجم در تئاتر ایران "/ در بحث ترجمه، بی اخلاقی تبدیل به قاعده شده است/ سید جواد روشن
نیم نگاه / محبوبه صادقی
گفت و گو:
گفت و گو با دکتر مسعود دلخواه/ تئاتر را به خاطر تئاتر ببینیم نه به خاطر چهره ها.../ سعید محبی
نگاه ویژه: تئاتر و فستیوال
«تئاتر و میراث فرهنگی»: با نگاهی به فستیوال تئاتر آوینیون/ صادق سروعلیشاهی
مطالعه موردی یک رویداد تئاتر به عنوان یکی از عناصر جذب گردشگر/ جما گومز کاسرو، کارلوس آنجلیکا خارا آلبا، خاویر خیمنز بلتران و خمه رولدان نوگراس / آبتین جاوید
عوامل شکل گیری یک جشنواره تئاتر عالی چیست؟/ سمیه یعقوبی
جشنواره ها، عناصر تئاتری و مراودات ارتباطی/ هنری شون مکر، معین محب علیان
حکایت کوه و ندای فعل ما/ در باب نسبت جشنواره تئاتر فجر و هنرمندان تئاتر ایران/ مجید کیانیان
گفتوگو با حسین مسافر آستانه/ نظارت و هدفمندی حلقه مفقوده.../ مرجان سمندری
نقد تئاتر:
نقد نمایش" هرملین دیوانه اسکاندیناوی"/ پژوهشی هنری پیرامون فیلسوفی دیوانه/ عبدالرضا فریدزاده
نقد نمایش " بانو آئویی" / جنون را علاجی نیست/ دکتر شهرام خرازی ها
نقد نمایش "برگشتن"/ برنگشتن از مواضع/ سعید محبی
نقد نمایش "هیچ چیز جدی نیست"/ این لحاف چهل تکه بی شکل و شمایل/ رضا آشفته
یادداشتی به مناسبت اجرای نمایش "دست های آلوده"/ منصور خلج
برگی از گذشته/ در جنگل/ رضا قاسمی
سیدعلی نصر کسیکه پدر تئاتر ایران می خواندنش/ پیمان شیخی
مقاله
معرفی یک نمایشنامه نویس/ دیوید ممت / منصور خلج
رویکرد واقع گرایانه در پرداخت درام مقاومت و تقابل آن با ویژگی های درام حماسی/ مهدی نصیری
تئاتر سنتی هند | موهینیآتام و مانیپوری / آبتین جاوید
چگونه فناوری های دربرگیرنده، انقلابی تئاتری برافروخته اند/ ژیوِغنی مِسو/ پگاه صمدزاده
نکوداشت
مروری بر فعالیت های هنری عبدالرضا فریدزاده
یادداشت/ آقای قلم و ادب وهنر... / سعید تشکری
یادداشت/ "سحرگاه با دانش آموزان"/ دکتر محمد رضا روزبهانی
گفت و گو با عبدالرضا فریدزاده/ دوست دارم امضای آخرم را یادگار بگذارم!/ مرجان سمندری
کتابگذاری: تازه های انتشارات