مقالهای منتشر نشده و نوشته شده با همکاری سیمونا مورینی در نوامبر 1983 معدنچیان آراز بارسقیان- یکی از اصلیترین نقدهایی که به برخی از آثار تئاتری وارد است، در استفاده از واژهی تئاتر قدیمی است. نمیدانم چه چیزی تئاتر مدرن است یا چه چیزی تئاتر ...
دربارهی نمایش «فرشتهی تاریخ» از محمد رضاییراد بازار هیچفروشان یا تئاتر در عصر بازتولید «تئاترِ تهی» آراز بارسقیان نور ماه به آرامی دورتر میشود؛ گاهی قبل از اینکه دوباره به خواب بروم ...
از رنجی که میبردم آراز بارسقیان- اگر یکی از من بپرسد چرا سالها به خودت رنجِ ترجمه بهترین آثار معاصر نمایشی جهان را دادی؟ مسلماً جز یک سری جوابهای بیسروته شخصی، پاسخی ندارم که ...
شماره 210-211 مجله نمایش دویدن برای رسیدن به افق مصاحبه با ریچارد چیشلاک نمورزنا تورزکا // آراز بارسقیان
شماره 210-211 مجله نمایش نقدی بر آخرین اثر اجرا شده از گرتوفسکی: مکاشفهی پیکرهها یان کات ترجمه آراز بارسقیان
حسن پارسایی نقد نمایش: "پرتره مرد ریخته"نویسنده و کارگردان: غلامحسین دولتآبادی، آراز بارسقیان نوعی ادای دین
دیمون کلی / آراز بارسقیان تحلیل متن (قسمت پنجم) «دریک سَندرس» از اسرار مگو میگوید: سَندرس با نمایشنامهنویس افسانهای، آگوست ویلسون، سالها و تا زمان مرگش یعنی سال ۲۰۰۵ از نزدیک کار کرده است. بعد از ...