مجله شماره 207 نمایش تئاتر آپارتمانی و بینالمللی: مخاطبان جدید، فضاهای جدیدگفتوگو با پل هلر لیزا تایلر رینولد ترجمه مهدی نصیری
مجله شماره 207 نمایش گفتوگو با یاسمینا رضانوشتن، محصور ساختن ناشناختهها راینهارد پالم ترجمه: مژگان لطفیان
مجله شماره 207 نمایش نقد نمایش نیازمندیها نویسنده: نوشین تبریزی کارگردان: سیما تیرانداز عبدالرضا فریدزاده
مجله شماره 207 نمایش نقد نمایش زبان کوهستانی، ایمان به خود نویسنده:هارولد پینتر کارگردان: علیاکبر علیزاد آزاده فخری
مجله شماره 207 نمایش موضوع بر سر بودجه است: تئاتر اسپانیایی در رکود اقتصادی نوئلیا هرناندو ـ رئال مهرنوش نصوری
شماره 207 مجله نمایش تاریخ، آن قصه را بداند... گفتوگو با حسن محمدباقر، قائم مقام بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و نمایشهای ایرانی مرجان سمندری
مصاحبهکننده: نصرالله قادری چیزهای قشنگ و جذاب برای کشفکردن گفتوگو با پینودی بودو، کارگردان نمایش بیست هزار فرسنگ زیر دریا
مجله نمایش شماره 209 مطالب برگزیده ورودیه ۴... زندگی نوشت استاد رکن الدین خسروی ۶... یادکرد زنده یاد استاد رکن الدین ...
میشا تویچین/ سمیه یعقوبی میزانسن: پهنه ذهنی بکت بکت دربارهی برداشت کوچکی از فیلم ساخته شده «چی کجا» که خودش نیز آن را پذیرفته؛ به استنلی گانتراسکی گفته است: نمایشنامه چی کجا اگرچه بهعنوان کاری برای ...
حسن پارسایی نقد نمایش: "پرتره مرد ریخته"نویسنده و کارگردان: غلامحسین دولتآبادی، آراز بارسقیان نوعی ادای دین
رضا شیرمرز معماری فضاهای تئاتری یونان تئاترهای باستانی یونان، به دلیل تنوعشان از جذابیت خاصی برخوردارند. از تئاتر جزیره در ثاسُس، آنجا که دریا از میان درختان کاج پیدا است، تا تئاتری در ...
رضا شیرمرز نگاهی اجمالی به تئاتر معاصر یونان وزارت فرهنگ یونان، دو تئاتر را حمایت کامل مالی میکند: تئاتر ملی و تئاتر دولتی شمال یونان. تئاتر ملی در سال ۳-۱۹۹۲، چهار و نیم میلیون دلار کمک دولتی دریافت کرد و ...
رضا شیرمرز شرکتهای تئاتری یونان منشور تئاتر ملی که در نشریهی دولتی در سال ۱۹۳۰ به چاپ رسید، میگوید که این تئاتر برای حمایت از مفهوم زیبایی، اعتلای ادبیات نمایشی و تئاتر یونانی و اجرای درام ...
رضا شیرمرز یادداشتی کوتاه بر تئاتر مدرن یونان تئاتر یونان، پس از خاموشی چندصدساله در قرون وسطی، قصد آن کرد تا با وجود هجوم ترکهای عثمانی دوباره قد بیفرازد، نفسی تازه کند و راهی را که چند هزاره ...
دیمون کلی / آراز بارسقیان تحلیل متن (قسمت پنجم) «دریک سَندرس» از اسرار مگو میگوید: سَندرس با نمایشنامهنویس افسانهای، آگوست ویلسون، سالها و تا زمان مرگش یعنی سال ۲۰۰۵ از نزدیک کار کرده است. بعد از ...
محمدبابایی نگاهی شتابزده به تاریخ نمایش و نمایشنامه در ایران زمینههای تئاتر معاصر ایران ریشه تئاتر معاصر ایران را باید در «نمایشهای شادیآور» (Farce) که از اواسط عهد صفوی آغاز شده است یافت. در این دوره دستههای ...
چرا تئاتر کار میکنمآجری از بنای عظیم تئاتر که توییکاظم هژیر آزاد وقتی از تو میپرسند چرا تئاتر کار میکنی؟ ناچاری نخست بگویی تئاتر مدیومی چندوجهی است. مجموعهای از هنرها و تخصصها و صنوف را شامل میشود. پس تو که فقط ...
آزاده فخری نقد نمایش منظومهنویسنده و کارگردان: علی فرحناک دربارهی هدف واقعی و کارکرد هنر نظریههای گوناگونی وجود دارد ولی آنها در یک نقطه هم نظرند که هنر وسیلهای برای رسیدن به بعضی غایتها است، خواه این غایت ...
چرا تئاتر کار میکنم...؟ آجری از بنای عظیم تئاتر که تویی کاظم هژیر آزاد وقتی از تو میپرسند چرا تئاتر کار میکنی؟ ناچاری نخست بگویی تئاتر مدیومی چندوجهی است. مجموعهای از هنرها و ...
تماس با ما آدرس: تهران ـ خیابان انقلاب ـ خیابان رازی ـ خیابان استاد شهریار- خیابان هانری کوربن - نبش کوچهشیرزاد ـ پلاک ۱۸ ـ طبقه اول ...
ماهنامهی تخصصی تئاتر سابقهی انتشار مجلهی «نمایش» پس از انقلاب اسلامی به مهر سال ۶۳ بازمیگردد که مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انتشار آن اقدام ...